donderdag 9 augustus 2012

Tag: I love blogging!

Het is alweer een tijdje geleden dat we een tag online publiceerde, nu kwamen we een leuke tag tegen die gaat over het bloggen. Nu leek het me een leuk idee om deze in te vullen en met jullie te delen. Ik kwam deze tag tegen op het internet.
1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik wilde een eigen plekje op het internet, dit doormiddel van een blog. Ik had al een website, maar hier ben ik laterna mee gestopt. Ik wilde de mensen laten zien wat mij interesseerde, en dat kon ik dus laten zien doormiddel van deze blog!

2. Hoe kom je aan de naam van je blog?

De 'website' waar ik het over had die heette ookal Sunlight Dreams. En hoe ik ooit op deze naam ben gekomen weet ik niet precies.

3. Hoeveel bezoekers heb je ongeveer?
In totaal zitten we nu op zo'n 31.923 bezoekers, het gemiddelde per maand is 2.000 bezoekers. En per dag zitten ze aan zo'n 100 bezoekers. En daar zijn we dan ook erg trots op!

4. Wie werken er allemaal mee aan je blog?
We werken met zijn tweeën aan deze blog, Femke en Monique.

5. Wat is het leukste wat je ooit hebt meegemaakt door je blog?
We krijgen regelmatig e-mails van bezoekers met daarin wat ze zo leuk aan onze blog vinden. Dat is natuurlijk erg leuk, en dan weet je ook meteen dat je artikelen gewaardeerd worden!


6. Hoeveel reacties krijg je gemiddeld per artikel?
Dat is zeer verschillend, ligt er ook aan met wat voor artikel je te maken hebt. De laatste tijd krijgen we wat minder reacties op onze artikelen, erg jammer. Maar dit komt denk ik ook omdat we de laatste tijd wat minder actief geweest zijn, en er velen toch op uit gaan! Maar gemiddeld zitten we nu weer op de 10 reacties.

7. Werk je samen met bedrijven?
We werken op dit moment niet samen met een bedrijf, maar als er ooit een bedrijf zou zijn die wilt samenwerken zullen we dit zeer op prijs stellen.

8. Met wat voor camera maak jij foto's bij je artikelen?
Ik werk op het moment met een Sony dsc-750. Maar ik hoop dat ik binnenkort een nieuwe camera in mijn bezit heb!

9. Waar haal jij je inspiratie vandaan voor artikelen?
Zoals veel haal ik mijn inspiratie van straat, tijdschriften en natuurlijk je eigen fantasie!

10. Welke Beauty-bloggers / fashion-bloggers geven jou veel inspiratie?
Er zijn zovele bloggers in het gebied van Beauty / Fashion, iedereen probeert zijn eigen blog zo uniek mogelijk te maken. Ik kan niet zeggen dat ik daar echt inspiratie van krijg.


11. Krijg je wel eens negatieve reacties?
Ik heb nog nooit een negatieve reactie gekregen.

12. Plaats je iedere dag een nieuwe post?
We proberen natuurlijk wel iedere dag een nieuw artikel online te publiceren maar dit gaat natuurlijk niet altijd lukken. Want we zitten straks ook weer met school/werk. Nu is het natuurlijk nog vakantie maar ook dan is het af en toe lastig om iedere dag een artikel online te krijgen, meestal plannen we deze dan zo goed mogelijk in!

13. Wat voor soort Lay-out heb je? Heb je hem zelf gemaakt?
De Lay-out zelf is van blogger.com. Natuurlijk bewerken we de rest wel allemaal zelf, we maken een eigen header en daaromheen geven we de rest van de blog een mooi uiterlijk!

14. Hoelang doe jij gemiddeld over een artikel?
Ook dit ligt eraan wat voor een soort artikel het is. Is het een tag-artikel, zoals deze tag, dan zit ik hier zo ongeveer een half uurtje aan. Want je moet op je spelling letten, je moet bijpassende afbeeldingen plaatsen. Is het een Review artikel dan zit ik hier gemakkelijk anderhalf uur op, want je moet eerst het product getest hebben (meestal doe ik dit daar een aantal weken op, zodat je het al een tijdje gebruikt hebt. En dan kun je het eindresultaat beter zien),  je moet natuurlijk ook bijpassende foto's maken en het artikel schrijven.

15. Heb je in het echt ook contact met andere bloggers?
Nee, op het moment hebben we niet echt contact met andere bloggers. Zo af en toe verschijnt er wel een e-mail in de inbox met een bericht van een mede-blogger en dan reageer je daar op. Maar op het moment is het erg rustig, komt vast en zeker doordat het vakantie is!

Door: Monique

2 opmerkingen:

Thanks for leaving a message! ♥